Κ. Αρβανιτόπουλος: Από έξι, τέσσερα τα μαθήματα των Πανελλαδικών

περιεχόμενο

Μείωση -από έξι σε τέσσερα- των μαθημάτων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές προαναγγέλλει με συνέντευξή του στο «ΘΕΜΑ» ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. Στόχος της αλλαγής που θα δρομολογηθεί από την ερχόμενη χρονιά είναι, όπως εξηγεί, να περιοριστούν η εξάντληση των υποψηφίων και η ταλαιπωρία των ίδιων, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο επαναφοράς της βάσης του «10». Ο υπουργός Παιδείας καθησυχάζει τους εκπαιδευτικούς ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση, επισημαίνοντας ωστόσο ότι θα κοπούν οι αποσπάσεις. «Με την πλειονότητα των καθηγητών είμαστε μαζί», δηλώνει, διασκεδάζοντας τις εντυπώσεις από την ψυχρότητα που δημιούργησε η απόφαση που πήρε για την επιστράτευση προκειμένου να αποτρέψει την απεργία εν μέσω των εξετάσεων. Δεν χαρίζεται, όμως, στους εμπνευστές των κινητοποιήσεων, προσθέτοντας: «Με μια χούφτα συνδικαλιστές που πήγαν να τινάξουν στον αέρα ό,τι με κόπους και θυσίες έχτιζαν οι φετινοί υποψήφιοι είμαστε απέναντι».
– Υστερα από έναν χρόνο στο υπουργείο Παιδείας εκτιμάτε ότι έχετε επιτύχει τους στόχους που είχατε θέσει;
Πιστεύω ότι έχουμε πετύχει αρκετά και σημαντικά. Ο πρώτος νόμος της κυβέρνησης Σαμαρά ήταν για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ – για να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα. Εν συνεχεία προχωρήσαμε στην πάταξη της γραφειοκρατίας και της πολυνομίας, στην αδειοδότηση των ιδιωτικών φορέων εκπαίδευσης και κατάρτισης, στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στα Ελληνόπουλα που έχουν αποφοιτήσει από διεθνώς αναγνωρισμένα ιδρύματα και στη θέσπιση του εθνικού πλαισίου επαγγελματικών προσόντων. Μετά, στο σχέδιο «Αθηνά» για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, στην αναδιάρθρωση της διαχείρισης του διδακτικού προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στην επαναφορά της αξιολόγησης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ύστερα από δεκαετίες. Επίσης πετύχαμε να ξανακάνουμε αυτονόητα τα αυτονόητα: να ξεκινά δηλαδή η σχολική χρονιά με τα βιβλία και τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία. 
– Θεωρείτε ότι αυτή η περίοδος, όπου η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται, είναι η κατάλληλη για μεταρρυθμίσεις στον χώρο της παιδείας;
Προχωρήσαμε σε σημαντικές αλλαγές λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις αντοχές της ελληνικής κοινωνίας, η οποία δοκιμάζεται από αυτή την πολύμορφη κρίση. Για τον λόγο αυτό προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε την ηρεμία και την ομαλότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία και να πάρουμε κοινωνικά μέτρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πρώτο είναι η μείωση των μετακινήσεων των φοιτητών στο πλαίσιο του Σχεδίου «Αθηνά» και για το δεύτερο οι πολιτικές μας για την υποστήριξη μαθητών, φοιτητών και διδασκόντων όλων των βαθμίδων.
– Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι που έχετε θέσει;
Προχωράμε τις επόμενες ημέρες σε νομοθετικές πρωτοβουλίες για το Λύκειο, το Τεχνολογικό Λύκειο και την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού. Το φθινόπωρο, δε, θα καταθέσουμε ένα νομοσχέδιο για την έρευνα και την τεχνολογία. Ολες οι πρωτοβουλίες μας έχουν έναν κεντρικό στόχο, και αυτός είναι η ολική επανεκκίνηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Διότι η ανάκαμψη της πατρίδας περνά μέσα από την αναγέννηση της παιδείας μας.
– Στο πλαίσιο όμως των μεταρρυθμίσεων ισχύει ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα μετακινηθούν υποχρεωτικά μακριά από τα σπίτια τους και ότι κάποιοι άλλοι θα οδηγηθούν σε απόλυση;
Καμία απόλυση εκπαιδευτικού, κομμένες οι αποσπάσεις, ελάχιστες υποχρεωτικές μεταθέσεις, και μόνο όπου είναι αναγκαίες, νοικοκύρεμα του συστήματος και των διαδικασιών, μείωση της δαπάνης και αξιοποίηση των πόρων για εντατικοποίηση σπουδών.
– Πάντως με τους εκπαιδευτικούς έχει δημιουργηθεί μια ψυχρότητα μετά την επιστράτευση…
Με τη μεγάλη και συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών είμαστε μαζί. Με μια χούφτα συνδικαλιστές που πήγαν να τινάξουν στον αέρα ό,τι με κόπους και θυσίες έχτιζαν οι φετινοί υποψήφιοι, είμαστε απέναντι. Προσωπικά, τιμώ τους εκπαιδευτικούς. Αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής κοινωνίας. Αναγνώρισα δημοσίως ότι οι Ελληνες εκπαιδευτικοί -σε όλες τις βαθμίδες-, στη συντριπτική τους πλειονότητα, ασκούν τα καθήκοντά τους με αυταπάρνηση και υποδειγματικό τρόπο.
– Θα προχωρήσετε σε αλλαγές στο σύστημα των Πανελλαδικών;
Να ξεκαθαρίσουμε το εξής: το σύστημα πανελλαδικής διαδικασίας για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας δεν αλλάζει. Προχωράμε σε βελτιώσεις που αποσκοπούν μόνο στο να περιορίσουμε την εξάντληση των υποψηφίων και την ταλαιπωρία των ίδιων, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών.
– Αυτό σημαίνει ότι θα αλλάξετε τον αριθμό των εξεταζόμενων μαθημάτων;
Πρέπει τα μαθήματα να είναι λιγότερα κατά δύο. Να είναι πλέον τέσσερα έναντι έξι που ήταν μέχρι τώρα. Οι εξετάσεις δεν πρέπει να αποτελούν δοκιμασία των αντοχών των μαθητών μας, αλλά δοκιμασία των γνώσεων και της κριτικής τους σκέψης στα βασικά μαθήματα.
– Η βάση του «10» θα επανέλθει;
Η βάση του «10» είναι ένα εργαλείο για τη θεραπεία της εισαγωγής υποψηφίων με χαμηλές βάσεις, το οποίο ύστερα από πολλή σκέψη αποφασίσαμε να μην αξιοποιήσουμε φέτος. Αναμένουμε ότι με τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας που πραγματοποιήσαμε η κατάσταση θα βελτιωθεί. Θα δούμε, λοιπόν, τα αποτελέσματα των φετινών Πανελλαδικών και θα επανεξετάσουμε το θέμα. Στο υπουργείο Παιδείας δεν διακατεχόμαστε από εμμονές, παρά μόνο από τη διάθεση να δίνουμε λύσεις στα προβλήματα και να προχωράμε μπροστά.
Πηγή: protothema.gr

κοινοποίηση

Σας ενδιαφέρει; Κοινοποιήστε το άρθρο στα social media σας!

διαβάστε επίσης

Η Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης προβάλλει: Village Potemkin

Η Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης συνεχίζει τις ανοιχτές προβολές της στο Pikap Kato με την παρουσίαση του ελληνικού Ντοκιμαντέρ «Village Potemkin», τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022, σε σκηνοθεσία Δομήνικου

Αναλυτικά

Banner title

Banner content

σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies από εμάς.