Κατάφεραν να συνδυάσουν τις μετεωρολογικές προβλέψεις με τις μικροκλιματικές συνθήκες και κάτι ακόμη σημαντικότερο: τις εντυπώσεις των ίδιων των ανθρώπων από τις συνθήκες που επικρατούν στην κάθε περιοχή. Δύο νέοι άνθρωποι δημιούργησαν την εφαρμογή για έξυπνα κινητά «Weendy» και κατακτούν με αυτήν κοινό και επενδυτές στην απαιτητική Σίλικον Βάλεϊ.
Η Κατερίνα Στροπωνιάτη και ο Γιάννης Βαρελάς, συμφοιτητές στο Πολυτεχνείο Κρήτης και λάτρεις του windsurf και του kiteboarding, αποφάσισαν να φτιάξουν μια εφαρμογή που να εξυπηρετεί τους εραστές των θαλάσσιων σπορ, οι οποίοι ήταν αναγκασμένοι να αναζητούν καθημερινά σε φόρουμ και ιστοσελίδες στοιχεία για τις τοποθεσίες με ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες για να εξασκήσουν το χόμπι τους.
«Η εφαρμογή ξεκίνησε καθαρά χρηστικά, γιατί είμαστε λάτρεις του windsurf. Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τα θαλάσσια αθλήματα γνωρίζουν καλά τον καιρό και αναζητούν τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες. Ωστόσο, τα μετεωρολογικά δεδομένα δεν μπορούν να προβλέψουν τα μικροφαινόμενα με αποτέλεσμα συχνά να πηγαίνεις σε κάποιο σημείο και ο καιρός να μην είναι όπως υπολόγιζες» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κατερίνα Στροπωνιάτη.
Πού φυσάει περισσότερο ο άνεμος για να πάω για windsurf; Σε ποια παραλία έχει λιγότερο κόσμο για να παίξουμε beach volley; Απαντήσεις σ΄αυτά και άλλα ερωτήματα δίνουν οι ίδιοι οι χρήστες της εφαρμογής «Weendy». Τα σχόλια και οι φωτογραφίες τους σε συνδυασμό με τις επίσημες μετεωρολογικές προβλέψεις δημιουργούν έναν χάρτη με τις συνθήκες που επικρατούν σε πραγματικό χρόνο σε προορισμούς ανά τον κόσμο.
Η εφαρμογή, που λειτουργεί εδώ και λίγους μήνες (για κινητά iphone προς το παρόν), απευθύνεται στην πρώτη της έκδοση στους λάτρεις των θαλάσσιων σπορ. Οι χρήστες συμπληρώνουν το προφίλ τους με τα αγαπημένα τους σπορ και τους προορισμούς που επιλέγουν να πηγαίνουν και στη συνέχεια ενημερώνονται για τα σχόλια των άλλων χρηστών σχετικά με τις κλιματολογικές, και όχι μόνο, συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περιοχή.
Λίγο πριν κλείσουν τα 30, οι δύο δημιουργοί της εφαρμογής κυνήγησαν και κατάφεραν να γευτούν το αμερικανικό όνειρο. Η αρχή έγινε όταν η Κατερίνα Στροπωνιάτη πήγε να παρακολουθήσει μαθήματα στο Μπέρκλεϊ. «Βλέποντας παιδιά 20-25 χρονών να κάνουν καινοτόμα πράγματα, σκέφτηκα ότι κάτι γίνεται εδώ» θυμάται. Τότε αποφάσισαν ότι η ιδέα που προέκυψε από τη δική τους ανάγκη θα έπρεπε να γίνει πράξη.
Λίγο αργότερα η Κατερίνα και ο Γιάννης μετακόμισαν στο Σαν Φρανσίσκο, εκεί όπου κινούνται όλες οι νέες επιχειρήσεις και οι επενδυτές. Ήδη από τα πρώτα βήματά τους ήρθαν σε επαφή με μερικούς από τους «γκουρού» της Τεχνολογίας και κατάφεραν να συγκεντρώσουν έως σήμερα 300.000 δολάρια από μεμονωμένους επιχειρηματίες και ομάδες επενδυτών (μεταξύ των οποίων και οι πολύ γνωστοί «Archimedes Labs») για τη λειτουργία της εφαρμογής τους.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα δεδομένα του «Weendy» χρησιμοποιούν και μεγάλοι πάροχοι μετεωρολογικών προβλέψεων, προκειμένου να βελτιώσουν τα δικά τους μοντέλα. «Το Weendy, στην ουσία, δημιουργεί ένα δίκτυο από ανθρώπινους μετεωρολογικούς σταθμούς. Αντίθετα, κάθε μετεωρολογικός σταθμός έχει υψηλό κόστος. Γιατί, λοιπόν, να έχεις 5.000 μετεωρολογικούς σταθμούς, ενώ μπορείς να έχεις εκατομμύρια με μηδενικό κόστος;» εξηγεί η Κατερίνα.
Στους πρώτους επτά μήνες λειτουργίας της, η εφαρμογή, με 25.000 downloads και 17.000 χρήστες να τη χρησιμοποιούν τουλάχιστον σε μηνιαία βάση, έχει καταφέρει να μετατρέψει ένα χόμπι, αυτό των θαλάσσιων σπορ, σε συνδετικό κρίκο ενός ευρύτερου κοινωνικού δικτύου.
Από τους χρήστες, οι πιο δραστήριοι είναι Αμερικανοί από το Σαν Φρανσίσκο και το Όρεγκον, αλλά και περίπου 1.200 Έλληνες, οι οποίοι χρησιμοποιούν την εφαρμογή καθημερινά. Στη νέα βελτιωμένη έκδοση που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο, η εφαρμογή θα απευθύνεται και σε χρήστες λειτουργικού android. Επίσης, θα αφορά και χειμερινές δραστηριότητες, αλλά και στους απλούς επισκέπτες παραλιών, πάρκων ή άλλων τοποθεσιών, οι οποίοι θέλουν να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες για να κολυμπήσουν, να διαβάσουν στην ύπαιθρο, να κάνουν πικ νικ ή να περπατήσουν.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ