BSc (Hons) Computer Science – Mediterranean College Athens

περιεχόμενο

Παρακολουθώντας το πρόγραμμα BSc (Hons) Computer Science, οι φοιτητές θα διερευνήσουν τις πρακτικές και τις θεωρητικές πλευρές καθώς και τις μεθοδολογίες της ανάπτυξης και διατήρησης συστημάτων λογισμικού, ενώ παράλληλα θα αναπτύξουν τις απαιτούμενες τεχνικές και επαγγελματικές δεξιότητες για να εξασφαλίσουν μια επιτυχημένη καριέρα στο χώρο της πληροφορικής. Στο πρόγραμμα, οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με όλα τα τελευταία εργαλεία και μεθόδους της αγοράς, θα κάνουν πρακτική στις σύγχρονες εγκαταστάσεις μας και, ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους, θα είναι σε θέση να αναπτύσσουν αξιόπιστα, αποτελεσματικά λογισμικά που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.

Περισσότερα εδώ

 Δομή και Περιεχόμενο

 Το A’ Έτος και το 1ο εξάμηνο του Β’ Έτους διδάσκονται & αξιολογούνται στην ελληνική γλώσσα, ενώ το 2ο εξάμηνο του Β Έτους και το Γ Έτος διδάσκονται & αξιολογούνται στην αγγλική γλώσσα. Στο πλαίσιο το προγράμματος οι φοιτητές, πέρα από την ανάπτυξη λογισμικού, θα μελετήσουν όλες τις σημαντικές ενότητες της πληροφορικής, συμπεριλαμβανομένων των δικτύων, των βάσεων δεδομένων, της πληροφορικής διοίκησης, ακόμα και της ανάπτυξης γραφικών.

Α’ Έτος

COMPUTATIONAL MATHEMATICS – Υπολογιστικά ΜαθηματικάΤο συγκεκριμένο μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή, και σε ορισμένες περιπτώσεις επανάληψη, των θεμελιωδών μαθηματικών εννοιών που χρησιμοποιούνται στην επιστήμη των υπολογιστών. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να κατανοήσει τις βασικές έννοιες διακριτών μαθηματικών καθώς και τις μαθηματικές μεθόδους εκείνες που χρησιμοποιούνται ευρέως στην πληροφορική. Επίσης, ο φοιτητής θα εφαρμόσει τις βασικές γνώσεις και τις μαθηματικές μεθόδους που έμαθε για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων της επιστήμης των υπολογιστών.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Θεωρία Συνόλων
  • Εισαγωγή στη λογική
  • Πίνακες Αλήθειας, πράξεις και ισοδυναμίες.
  • Θεωρία Γράφων
  • Αριθμητική ανάλυση
  • Επαναληπτικές μέθοδοι
  • Θεωρία αριθμών και βασικές έννοιες κρυπτογραφίας

 

FOUNDATIONS of COMPUTER SCIENCE – Θεμελιώδεις Έννοιες της Επιστήμης των ΥπολογιστώνΤο συγκεκριμένο μάθημα εξετάζει τις δύο βάσεις της επιστήμης των υπολογιστών. Η πρώτη είναι η αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή και η δεύτερη είναι τα δεδομένα.

Τα υπολογιστικά συστήματα δεν υπάρχουν απομονωμένα. Χρησιμοποιούνται από ανθρώπους τόσο για ψυχαγωγία, όσο και για την υποστήριξη διαφόρων δραστηριοτήτων όπως η κινητή τηλεφωνία ή η χρήση του διαδικτύου. Επομένως, το πρώτο μισό του μαθήματος εξετάζει πως υλοποιούνται οι υπολογιστές και το λογισμικό προκειμένου να υποστηρίξουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Αυτό γίνεται με την εξέταση της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή μέσω των βασικών αρχών κατασκευής διεπαφών των υπολογιστικών συστημάτων, του σχεδιασμού λογισμικού, του σχεδιασμού των προϊόντων καθώς και της κοινωνικής επίδρασης της πληροφορικής.

Παρόλο που οι υπολογιστές χρησιμοποιούνται από ανθρώπους ως εργαλεία ή συσκευές ψυχαγωγίας, δεν είναι τίποτα παραπάνω από μηχανές επεξεργασίας δεδομένων. Επομένως, η μόνη πρακτική εφαρμογή της επιστήμης των υπολογιστών είναι να βοηθήσει στην κατασκευή συστημάτων που επεξεργάζονται δεδομένα. Το δεύτερο μέρος του μαθήματος εξετάζει τον ορισμό των δεδομένων, την αναπαράσταση αυτών στα υπολογιστικά συστήματα καθώς και διάφορες τεχνικές μοντελοποίησης της αποθήκευσης και μετάφρασης των δεδομένων.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή
    • Σχεδιασμός προϊόντος
    • Σχεδιασμός διεπαφής χρήστη
    • Χρηστικότητα
    • Συλλογή απαιτήσεων
    • Κοινωνική επίδραση της πληροφορικής
    • Κοινωνική δικτύωση
    • Δεδομένα
    • Ορισμοί δεδομένων
    • Αναπαράσταση δεδομένων
    • Συστήματα αρχείων και αποθήκευση δεδομένων
    • Μοντελοποίηση Δεδομένων

INTRODUCTION TO COMPUTER SCIENCE – Εισαγωγή στην Επιστήμη των ΥπολογιστώνΤο μάθημα αυτό εισάγει τους φοιτητές στις έννοιες, την ορολογία, τους τομείς και την ιστορία της επιστήμης των υπολογιστών, ενώ παράλληλα, ενθαρρύνει τους φοιτητές να αναπτύξουν τις ακαδημαϊκές τους δεξιότητες αναφορικά με το διάβασμα, τη συγγραφή, την έρευνα και τις παρουσιάσεις.

Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση της ιστορίας, των εννοιών και των βασικών αρχών τις επιστήμης των υπολογιστών. Παράλληλα, ο φοιτητής αποκτά τις δεξιότητες για την ανεύρεση, αξιολόγηση και ερμηνεία ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων με στόχο την ανάπτυξη και παρουσίαση επιχειρημάτων σύμφωνα με το ακαδημαϊκό πλαίσιο.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ακαδημαϊκές δεξιότητες
  • Αρχιτεκτονική υπολογιστών
  • Θεωρητικές έννοιες υπολογιστών
  • Συστήματα αρίθμησης
  • Λειτουργικά συστήματα
  • Δίκτυα
  • Ιστορία πληροφορικής

PROGRAMMING I – Προγραμματισμός ΙΣτόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή του φοιτητή στις βασικές έννοιες προγραμματισμού, η πρακτική εξάσκηση των θεωρητικών εννοιών καθώς και η ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και τον έλεγχο απλών προγραμμάτων. Το μάθημα αυτό δεν προϋποθέτει προηγούμενη προγραμματιστική εμπειρία, ενώ η πρακτική εξάσκηση των φοιτητών γίνεται με χρήση σύγχρονων γλωσσών προγραμματισμού και πακέτων ανάπτυξης λογισμικού που χρησιμοποιούνται ευρέως στο χώρο των υπολογιστών. Οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού υπολογιστών, ενώ αποκτούν όλες τις γνώσεις για την ανάπτυξη, σχεδίαση και έλεγχο απλών προγραμμάτων λογισμικού.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Προγράμματα
  • Το περιβάλλον ανάπτυξης
  • Έλεγχος και Αποσφαλμάτωση
  • Εντολές, ακολουθία, επιλογή και επανάληψη
  • Τύποι και τιμές μεταβλητών
  • Είσοδος και Έξοδος δεδομένων
  • Συναρτήσεις και παράμετροι

PROGRAMMING II – Προγραμματισμός ΙΙΑυτό το μάθημα βασίζεται στις έννοιες που εισάγονται στις αρχές προγραμματισμού, και έχει ως στόχο να καλύψει τις θεωρητικές και πρακτικές τεχνικές που απαιτούνται για την ανάπτυξη ισχυρών και αξιόπιστων εφαρμογών λογισμικού τελικού χρήστη. Ο φοιτητής μαθαίνει να σχεδιάσει, αναπτύσσει και να ελέγχει εφαρμογές μεσαίας πολυπλοκότητας με χρήση επαγγελματικών τεχνικών. Παράλληλα, σχεδιάζονται εφαρμογές οι οποίες ενσωματώνουν τις απαιτήσεις που παρέχονται από τα έγγραφα προδιαγραφών.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ο κύκλος ζωής ανάπτυξης λογισμικού
  • Εργαλεία αποσφαλμάτωσης
  • Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός συμπεριλαμβανομένων κλάσεων, μεθόδων, κληρονομικότητα και διεπαφές
  • Εισαγωγή στους containers
  • Γραφικές διεπαφές χρήστη
  • Ρουτίνες βιβλιοθηκών και βιβλιοθηκών κλάσεων
  • Καθορισμένοι τύποι χρήστη

SUBJECTS IN COMPUTER SCIENCE – Ειδικά Θέματα της Επιστήμης των ΥπολογιστώνΤο συγκεκριμένο μάθημα καλύπτει τους διαφορετικούς τομείς εξειδίκευσης που περιλαμβάνονται στην επιστήμη των υπολογιστών. Στόχος του είναι να εισάγει το φοιτητή στο βάθος της επιστήμης των υπολογιστών και να προσφέρει τη δυνατότητα της εξερεύνησης διαφορετικών θεμάτων της Πληροφορικής και των Δικτύων, πριν ο φοιτητής επιλέξει σε ποιο τομέα θα εξειδικευτεί.

Β’ Έτος
APPLICATION DEVELOPMENT – Ανάπτυξη Εφαρμογών

Το μάθημα αποτελείται από μία πρακτική εξερεύνηση των σύγχρονων και ανερχόμενων τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή δημόσιων και επιχειρησιακών εφαρμογών, με έμφαση στις τεχνικές που ακολουθούνται κατά την υλοποίηση συστημάτων βάσεων δεδομένων. Εξετάζονται και αξιολογούνται τα σχετικά εργαλεία, τεχνολογίες και γλώσσες προγραμματισμού. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής μπορεί να σχεδιάζει, να υλοποιεί και να ελέγχει εφαρμογές των βάσεων δεδομένων χρησιμοποιώντας τις σύγχρονες τεχνικές, τεχνολογίες και μεθοδολογίες της αγοράς.Ενδεικτικό περιεχόμενο:
  • Ιστορία και επισκόπηση των βασικών αρχιτεκτονικών εφαρμογών:
    • Server-based
    • Single-user
    • Client/server αρχιτεκτονική
    • Thin client vs fat client
    • 2-tier vs n-tier αρχιτεκτονική
  • Κατηγορίες εφαρμογών:
    • Mainframe εφαρμογές
    • Web-based εφαρμογές
      • Server-side scripting γλώσσες
      • Client-side scripting, markup γλώσσες
    • Desktop εφαρμογές και εφαρμογές κινητών
    • Cloud-based εφαρμογές
  • Γλώσσες προγραμματισμού
  • Θέματα ασφάλειας
  • Νέες εξελίξεις και έρευνα

DATABASES – Βάσεις ΔεδομένωνΗ ενότητα αυτή διερευνά τις έννοιες, τεχνολογία, καθώς και την θεωρία που υποστηρίζει τα βιομηχανικά multi-user συστήματα βάσεων δεδομένων. Με βάση το εισαγωγικό υλικό σχετικά με τα συστήματα βάσεων δεδομένων του 1ο έτος, οι μαθητές θα κληθούν να αναπτύξουν τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ισχυρές και επεκτάσιμες βάσεις δεδομένων και να κατανοήσουν τα ζητήματα που αφορούν στην ανάπτυξη βάσης δεδομένων πολλαπλών χρηστών, όπως η διαχείριση συναλλαγών και των επιδόσεων.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Το Σχεσιακό Μοντέλο
  • Γλώσσες βάσεων δεδομένων βιομηχανικών προτύπων
  • Ανάπτυξη εφαρμογών βάσεων δεδομένων
  • Προγραμματισμός Server-side vs client-side
  • Διαχείριση & ασφάλεια Βάσεων Δεδομένων
  • Κατανεμημένες Βάσεις Δεδομένων
  • Ρύθμιση απόδοσης
  • Εξελίξεις αιχμής στον τομέα των βάσεων δεδομένων
  • Γλώσσες βάσεων δεδομένων, καθώς και εναλλακτικές γλώσσες βάσεων δεδομένων
  • Παραδείγματα βάσεων δεδομένων και μοντέλων, καθώς και παραδείγματα εναλλακτικών βάσεων δεδομένων
GRAPHICS I – Γραφικά Ι

Το μάθημα αυτό βοηθά στην πρακτική και θεωρητική κατανόηση των τεχνικών που χρησιμοποιούνται στη δημιουργία γραφικών υπολογιστών. Αρχικά παρουσιάζονται οι βασικές αρχές δημιουργίας 2D γραφικών. Έμφαση δίνεται στην κατανόηση των βασικών εννοιών που διέπουν τα 3D γραφικά, ενώ εξετάζονται και οι βασικές απαιτήσεις υλοποίησης 3D εφαρμογών. Το μάθημα καλύπτει τις βασικές έννοιες και πρακτικές εφαρμογές, καθώς και τα μαθηματικά που διέπουν τη γραφική υπολογιστών. Οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις βασικές αρχές της γραφικής υπολογιστών, ενώ αξιολογούν την αποδοτικότητα των σύγχρονων αλγόριθμων γραφικών. Παράλληλα, οι φοιτητές σχεδιάζουν και υλοποιούν γραφικά ένα 3D API.Ενδεικτικό περιεχόμενο:
  • Βασικές Έννοιες:
    • Pixels, framebuffers και οθόνες
    • Διανύσματα και πίνακες
  • 2D Graphics
    • Επεξεργασία εικόνας
    • 2D animation και sprites
  • 3D Graphics
    • Μετασχηματισμοί και χώροι
    • Κάμερες
    • Φωτισμός και σκίαση
    • Βελτιστοποίηση

NETWORKS AND SECURITY – Δίκτυα και Ασφάλεια
Το μάθημα αυτό καλύπτει δύο βασικές περιοχές των δικτύων, την ασφάλεια και τον δικτυακό προγραμματισμό. Το πρώτο μέρος εισάγει το φοιτητή στις έννοιες, τη θεωρία και την πρακτική της ασφάλειας της πληροφορίας και των υπολογιστών. Εξετάζεται η σημασία της ανάπτυξης σταθερής, αποτελεσματικής και εφαρμόσιμης πολιτικής ασφαλείας καθώς και οι συνέπειες από ελλιπής ασφάλεια ή παραβίαση αυτής. Δίνεται έμφαση στην ασφάλεια σε περιβάλλον LAN, WAN ή Intra/Internet.Το δεύτερο μέρος του μαθήματος βασίζεται στις βασικές έννοιες των δικτύων IP όπως ορίστηκαν στα «Ειδικά θέματα της επιστήμης των υπολογιστών», και εισάγει στις βασικές έννοιες του Internet και των δικτυακών πρωτόκολλων, όπως το HTTP, FTP, SNMP, SMTP, κ.α. Παράλληλα, εξετάζεται η πρακτική εφαρμογή αυτών σε πραγματικά δίκτυα.Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ασφάλεια:
    • Βασικές αρχές της ασφάλειας πληροφορίας
    • Απειλές, επιθέσεις και κακόβουλο λογισμικό
    • Έλεγχος Ταυτότητας χρηστών
    • Μοντέλα ελέγχου πρόσβασης
    • Προστασία δικτυακής υποδομής
    • Διαχείριση ασφάλειας
    • Εισαγωγικές έννοιες κρυπτογράφησης
  • Δικτυακός προγραμματισμός:
    • Πρωτόκολλα Διαδικτύου: SMTP, HTTP, SNMP κ.α.
    • Client-server αρχιτεκτονική
    • TCP/UDP/IP sockets
    • Multithreaded και παράλληλες εφαρμογές
    • Επικοινωνία με services
    • Παρακολούθηση και διαχείριση δικτύου

SOFTWARE ENGINEERING – Τεχνολογία ΛογισμικούΌπως κάθε πολύπλοκο ανθρώπινο εγχείρημα, η ανάπτυξη λογισμικού χρειάζεται διαχείριση. Το συγκεκριμένο μάθημα εξετάζει την ανάπτυξη λογισμικού από την τεχνολογική της σκοπιά, και εξετάζει τη θεωρία και τις πρακτικές πίσω από κάθε προσπάθεια παραγωγής λογισμικού που ικανοποιεί τις απαιτήσεις ποιότητας και λειτουργικότητας των χρηστών ενώ παράλληλα παραδίδεται σύμφωνα με το χρόνο και το κόστος που έχουν συμφωνηθεί.

Στο συγκεκριμένο μάθημα αξιοποιείται η πρακτική εμπειρία που απέκτησαν οι φοιτητές κατά το «Ομαδικό Έργο» και συγκρίνεται με τις βασικές αρχές της τεχνολογίας λογισμικού. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες τις τεχνολογίας λογισμικού, ενώ θα αξιοποιήσουν τις μεθοδολογίες που θα διδαχθούν στη διαχείριση ενός έργου λογισμικού με δεδομένους περιορισμούς κόστος και χρόνου.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ανάλυση Συστημάτων
  • Διαχείριση
  • Κύκλος Ζωής Ανάπτυξης Λογισμικού
  • Το μοντέλο καταρράκτη
  • Μεθοδολογίες Ad-hoc,Traditional και Agile
  • Σχεδιασμός
  • Μοντελοποίηση
  • Έλεγχος
  • Ανάπτυξη
  • Διαχείριση παραμετροποίησης
  • Έρευνα και μελλοντικές επεκτάσεις
TEAM PROJECT – Ομαδικό Έργο

Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο την ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων προσπαθώντας να προσομοιώσει τις συνθήκες εργασίας στον τομέα της επιστήμης υπολογιστών. Με άλλα λόγια, οι φοιτητές εισάγονται στον «κόσμο της εργασίας» μέσα από τη σύσταση φανταστικών επιχειρήσεων, οι οποίες θα κληθούν να παράγουν πραγματικά προϊόντα κάτω από ρεαλιστικές συνθήκες εργασίας.Σπουδαστές που μεταβαίνουν για να εργαστούν στη βιομηχανία ανάπτυξης λογισμικού είναι πιθανό να βρεθούν οι ίδιοι να εργάζονται ως μέρος μιας ομάδας σε μεγάλα έργα ανάπτυξης λογισμικού. Θα αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που προκύπτουν κατά την προσπάθεια να παραδώσουν ένα περίπλοκο έργο ανάπτυξης λογισμικού εντός χρονοδιαγράμματος και με υψηλή ποιότητα.Ενδεικτικό περιεχόμενο:
  • Διαχείριση Έργου
  • Δημιουργία χρονοδιαγράμματος
  • Πρότυπα σύνταξης κώδικα/ Επισκόπηση κώδικα
  • Μέθοδοι Ελέγχου Πηγαίου Κώδικα
  • Χρήση των σχεδιαστικών προτύπων
  • Ανάπτυξης λογισμικού καθοδηγούμενη απο διαδικασίες Testing
  • Μέθοδος Prototyping
  • Μέθοδος Refactoring
  • Μεθοδολογίες τύπου Agile
  • Δημιουργία Εγγράφων Τεκμηρίωσης (APIs)
  • Testing
Γ’ Έτος
DISTRIBUTED SYSTEMS – Κατανεμημένα Συστήματα

Το συγκεκριμένο μάθημα εξετάζει τους διαφορετικούς μηχανισμούς που εμπλέκονται στην ανάπτυξη εφαρμογών και συστημάτων, ανεξαρτήτως αρχιτεκτονικής, τα οποία αποτελούνται από δύο ή περισσότερες (και συνήθως πολλές) υπολογιστικές μονάδες οι οποίες διασυνδέονται μέσω δικτύου. Κύρια έμφαση δίνεται στις νέες τάσεις και τεχνολογίες που ακολουθούνται στη συγκεκριμένη ερευνητική περιοχή. Στο συγκεκριμένο μάθημα ο φοιτητής εξοικειώνεται με τις βασικές έννοιες, τα πρωτόκολλα, τις τεχνολογίες και τις νέες τάσεις στα κατανεμημένα συστήματα, ενώ παράλληλα θα είναι σε θέση να αξιολογήσει διαφορετικές πλατφόρμες, τεχνολογίες και εφαρμογές κατανεμημένων συστημάτων.Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Δικτυακός προγραμματισμός
  • Κατανεμημένα συστήματα αντικειμένων
  • Παράλληλη επεξεργασία
  • Peer-to-peer computing
  • Υπηρεσίες διαδικτύου
  • Service Oriented Architecture
  • Cloud computing
  • Grid computing
  • Κινητές συσκευές
  • Νέες τάσεις έρευνας και ανάπτυξης

ENTERPRISE SYSTEMS – Επιχειρησιακά Συστήματα

Το μάθημα αυτό εστιάζεται στα θέματα που αφορούν το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εγκατάσταση μεγάλης κλίμακας, επεκτάσιμων επιχειρησιακών συστημάτων, όπως τα συστήματα που υποστηρίζουν κρίσιμες λειτουργίες μίας τυπικής επιχείρησης. Εξετάζονται οι βασικές αρχιτεκτονικές, οι νέες τεχνολογίες και η σύγχρονη έρευνα, οι τεχνικές επιλογές και η ενσωμάτωση των συστημάτων αυτών στα ήδη υπάρχοντα συστήματα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χρήση κριτικής σκέψης για την αξιολόγηση και επίλυση θεμάτων σχετικών με την ανάπτυξη μίας επιχείρησης καθώς και στην εφαρμογή λογικών μεθόδων για την επιλογή των κατάλληλων τεχνολογιών ανάμεσα από ένα σύνολο πολλών διαθέσιμων λύσεων.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Κριτική σκέψη, λήψη αποφάσεων, debating
  • Στρατηγικές εφαρμογής: ενσωμάτωση pre-packaged open source λογισμικού, σύγκριση με εμπορικές λύσεις ή λύσεις ανάπτυξης λογισμικού με χρήση προγραμματισμού και γλωσσών scripting.
  • Λειτουργικά Συστήματα, server, διαχείριση δεδομένων, παραμετροποιήσεις λογισμικού.
  • Ανάπτυξη, εγκατάσταση, συντήρηση και υποστήριξη επιχειρησιακών συστημάτων.
  • Ενσωμάτωση με ήδη υπάρχοντα συστήματα.
  • Θέματα ασφάλειας και ιδιωτικότητας.
  • Ηθικά, νομικά και θέματα διακυβέρνησης.
  • Ειδικές περιπτώσεις, όπως ηλεκτρονικό εμπόριο και συστήματα πληρωμών, forums, συστήματα “business-to-business”, συστήματα διαχείρισης εταιρικών πόρων, συστήματα διαχείρισης πελατών, συστήματα κοινωνικής δικτύωσης, συστήματα διαχείρισης περιεχομένου κτλ.
  • Νέες τάσεις έρευνας και ανάπτυξης

INDEPENDENT STUDIES – Ανεξάρτητες Σπουδές

Το συγκεκριμένο μάθημα επιτρέπει στους φοιτητές να δείξουν την ικανότητά τους να αναπτύσσουν ανεξάρτητα ένα σημαντικό έργο σχετιζόμενο με τον τομέα ειδίκευσής τους. Αυτό μπορεί να είναι είτε ένα σημαντικό τμήμα έρευνας για το οποίο έχει ακολουθηθεί μία αναγνωρισμένη ερευνητική μεθοδολογία, ή ένα έργο «σχεδίασης και ανάπτυξης» λογισμικού που υλοποιεί, ελέγχει και αξιολογεί μία καινοτόμο εφαρμογή πληροφορικής.

Οι φοιτητές υποστηρίζονται και καθοδηγούνται κατά τη διάρκεια εκπόνησης της διπλωματικής εργασία τους από ένα μέλος του ακαδημαϊκού προσωπικού, βέβαια, το έργο καθορίζεται και υλοποιείται αποκλειστικά από το φοιτητή.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Διαχείριση έργων
  • Σύνθεση ερωτήσεων έρευνας, καθορισμός σκοπού και στόχων
  • Ακαδημαϊκός τρόπος γραφής και σχηματισμός επιχειρημάτων
  • Εισαγωγή παραπομπών
  • Επισκόπηση πηγών: στρατηγική έρευνας, πηγών και μεθοδολογιών
  • Ανάλυση και αξιολόγηση πηγών πληροφορίας
  • Μεθοδολογίες έρευνας
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση μεθοδολογιών
  • Ανάλυση και αξιολόγηση αποτελεσμάτων

LANGUAGE DESIGN and IMPLEMENTATION – Υλοποίηση και Σχεδιασμός Γλωσσών Προγραμματισμού

Οι γλώσσες προγραμματισμού είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των πρακτικών και θεωρητικών εφαρμογών πληροφορικής. Επομένως, το συγκεκριμένο μάθημα προσφέρει μία σε βάθος εξερεύνηση της θεωρίας, εννοιών, παραδειγμάτων, τρέχουσας έρευνας και πρακτικής εφαρμογής των θεμάτων που σχετίζονται με το σχεδιασμό και την υλοποίηση mark-up γλωσσών, γλωσσών ειδικού τύπου και γλωσσών προγραμματισμού.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Προγραμματιστικά παραδείγματα και συσχετισμός τους με το σχεδιασμό και υλοποίηση γλωσσών
    • Υπολογιστικά παραδείγματα
      • Imperative
      • Functional
      • Logical
    • Παραδείγματα γλωσσών
      • Procedural
      • Functional
      • Logical
      • Declarative
      • Object-oriented
  • Σχεδιασμός γλωσσών
  • Υλοποίηση γλωσσών
    • Μετάφραση
    • Γραμματικές
    • Βελτιστοποίηση
    • Κατασκευή μεταγλωττιστών
    • Cross-compilation
    • Εικονικές και πραγματικές μηχανές
  • Νέες τάσεις έρευνας και ανάπτυξης

SYSTEMS PROGRAMMING – Προγραμματισμός Συστημάτων

Το μάθημα αυτό προσφέρει μία σε βάθος εξερεύνηση των εννοιών και θεμάτων που σχετίζονται με τον προγραμματισμό συστημάτων. Πιο συγκεκριμένα εξετάζονται θέματα που σχετίζονται με τον ταυτοχρονισμό, τα λειτουργικά συστήματα, την κωδικοποίηση χαμηλού επιπέδου και την ανάπτυξη ειδικών συσκευών όπως κονσόλες παιχνιδιών, δικτυακοί δρομολογητές και ενσωματωμένα συστήματα.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Έννοιες Λειτουργικών Συστημάτων
  • Εσωτερικές διεργασίες Λειτουργικών Συστημάτων:
    • Διαχείριση μνήμης
    • Αφαίρεση υλικού
    • Συστήματα Αρχείων
  • Προγραμματισμός
    • Ταυτοχρονισμός
      • Threads
      • Διεργασίες
      • Επικοινωνία μεταξύ διεργασιών
        • Κρίσιμες περιοχές
        • Σηματοφορείς και αμοιβαίος αποκλεισμός
        • Οθόνες
        • Pipes
        • Μηνύματα
      • Multiprocessing
    • APIs Συστημάτων
    • Scripting
    • Γλώσσα Assembly
  • Ενσωματωμένα και αποκλειστικά συστήματα
  • Νέες τάσεις έρευνας και ανάπτυξης
 Περισσότερα εδώ

κοινοποίηση

Σας ενδιαφέρει; Κοινοποιήστε το άρθρο στα social media σας!

διαβάστε επίσης

Η Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης προβάλλει: Village Potemkin

Η Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης συνεχίζει τις ανοιχτές προβολές της στο Pikap Kato με την παρουσίαση του ελληνικού Ντοκιμαντέρ «Village Potemkin», τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022, σε σκηνοθεσία Δομήνικου

Αναλυτικά

Banner title

Banner content

σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies από εμάς.